דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יין - רות 

מאת    [ 24/02/2009 ]

מילים במאמר: 377   [ נצפה 2560 פעמים ]

"יקב רות" ממוקם באזור חממות כפר רות, ומשקיף לנוף פסטורלי ומרהיב של גבעות מיוערות ובתי היישובים הסמוכים, המוקפים הרים.

היקב שוכן במבנה אפוף ריחות יין. חביות עץ האלון, שבהן מתיישן היין, נחות סדורות בחדר שקירותיו כהים. באולם הייצור והתסיסה נמצא ציוד המשמש להכנת היין, מכשיר הפרדה, משאבות, מכבש ומיכלי התסיסה, בחדר נוסף ממוקמת המעבדה המשמשת לבחינה קפדנית של מצב היין בזמן התהליכים השונים.

ביקב מופקים מספר סוגי יינות מהזנים קברנה סוביניון, מרלו, שיראז, פטיט סירה ופינו נואר. טל מתגאה במיוחד ביין הפורט המיוצר ביקב - הענבים, הנשארים לאחר בחירה קפדנית על הגפן אחרי הבציר הראשון, מגיעים לרמת סוכר גבוהה במיוחד, ומובלים בעדינות ליקב. שם מתחילים בתהליך מיוחד שסופו בהתיישנות בשמש כמקובל במחוז פורטו - הולדת הפורט.



על היינן - טל מאור

בתחילה הכין טל מאור יין בביתו, כיינן חובב. כשבער בו הרצון לנסות ולהעיז, הוא רכש כמה מאות קילוגרמים של ענבים ומהם הכין את החביות הראשונות שלו, תוך כדי ניסיונות ולימוד. התגובות הנלהבות עודדו את טל להמשיך ולפתח את הכיוון החדש תוך סיוע, עידוד וייעוץ מבעלי יקבים אחרים ואנשי מקצוע. טל הרחיב ידיעותיו בקורסים לייצור ולטעימת יין, אך הוא מאמין שרק עם התנסות ועבודה יומיומית ביקב ובכרם ניתן להבין מהי אומנות עשיית היין. הלמידה הטובה ביותר היא העשייה. העבודה ביקב מלווה בתחושה מתמדת של למידה והתפתחות, מעקב אחר כל חבית וחבית, אחר ההבדלים בטעמים, בצבעים ובניחוחות.

עבודת היינן דורשת מתן תשומת לב לכל פרט ופרט, ביצוע השוואות, למידה עקבית של נתוני כל חבית, זמן התסיסה, טמפרטורת הייצור והשורות בכרם - כל אלו מתוך שאיפה לשפר ולהפתיע, ותמיד מתוך אהבה גדולה לדבר.




על הכרם

באזור שנודע בעבר בתעשיית היין שלו, בגובה של כ-300 מטרים מעל פני הים ובסמוך ליקב, נבחרו מספר חלקות לנטיעת הכרם הקבוע של "יקב רות". לעת עתה מגיעים הענבים ליקב מהרי ירושלים הגבוהים ומכרמים נבחרים בהרי השומרון.

טל עוקב אחר הטיפול בכרמים במשך כל השנה ובעת התקדמות הבשלת הפרי מתבצעות בדיקות מדוקדקות, המבטיחות הגעת פרי מרוכז, בשל ובריא לשערי היקב.



בימי הבציר מתגייסת כל המשפחה לעבודה המפרכת, החל מהגעת הענבים ליקב דרך הפרדת הפרי מהשדרות, ריסוק הענבים, ההשריה למיצוי הטעמים ותהליך התסיסה כולו. העבודה מסתיימת בכל יום בטעימות חגיגיות בהשתתפות כל בני המשפחה של התירוש הצעיר ויינות השנים הקודמות.

החלום של טל הפך למציאות של כל המשפחה. אשתו, בנותיו הקטנות וכל בני המשפחה לוקחים חלק פעיל בעבודה ביקב ובבנייתו, ונהנים הנאה גדולה מהתהליך כולו.






מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב